Annonce

fredag den 24. februar 2017

Et par glimt fra ugen

Der er blevet bagt meget i denne uge. Ikke som sådan nyt - men solide kendinge, som bare smager godt :-)
Ugen har budt på menighedsrådsmøde og to gange kirkekaffe (i dag og på søndag). Og min tanke var, at konfirmanderne skulle bage med - det lykkedes ikke rigtigt, en enkelt konfirmand kom og hjalp. Det var til gengæld ganske hyggeligt.


Der blev bagt Lutherkager - det passede ind i temaet. Fyns stift har nemlig opfordret til, at alle kirker - i anledning af 500 året for de 95 teser - så plantede et træ på kirkegården fastelavns søndag. Det gør vi også her hos os og serverer efterfølgende kaffe og Lutherkager.


Menighedsrådet sætter meget pris på nybagt brød og veltillavet kage :-) Og i går fik de nøddetærte, macarons og havregrynsboller


Men det har ikke kun været arbejde det hele - der blev også hjembragt endnu et indkøb gjort på Den blå Avis.. En rigtig fin træknagerække med nogle solide kroge af metal. Den passer perfekt til overtøj og andet nede i sommerhuset.


Og til sidst - så har jeg fået en invitation fra Odense marcipan til at deltage i en konkurrence om at pynte Danmarks fineste kage. Og det vil jeg selvfølgelig gerne forsøge mig med - vel vidende, at der er mange, mange flere kagepyntere, der er bedre til det end jeg er. Men jeg prøver :-) Og fik til opgaven tilsendt den flotteste pakke fyldt med Odense marcipan produkter. Så nu er det bare om at komme i gang!

Det bliver så ikke lige denne weekend - der er lidt for meget andet på programmet, blandt andet en hel dag i morgen på kursus med work shops: Velkommen i menighedsrådet!

Håber du får en dejlig weekend.

Jette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar